./DIENSTEN - Awareness Game

Er zijn veel manieren om informatie over te brengen. Als het betrekking heeft op bewustwording, gelooft Qualitysign er in dat de ontvangers beter leren op het moment dat ze kunnen ervaren welke consequenties hun keuzes hebben.

Qualitysign heeft een security-awareness-game ontwikkeld, waarin twee teams tegen elkaar gaan strijden. De teams hoeven geen kennis te hebben van IT en/of van hacken. Er worden geen computers of andere technische middelen gebruikt door de spelers. Het spel legt de focus op risicobewust handelen.

Leerdoel van het spel

Dit spel zorgt ervoor dat men zich bewust wordt van het feit dat het duidelijk moet worden welke 'kroonjuwelen' een bedrijf heeft. Wat is het allerbelangrijkst voor een bedrijf? Is dat de inhoud van die specifieke geldkluis in kantoor A? Is dat de USB-stick die op het bureau ligt van de directeur? En als er nu een USB-stick op het bureau ligt van de onderhoudsmonteur? Is die belangrijk? Misschien zijn de klantgegevens of informatie over patenten juist wel van belang.

Weet iedereen in uw bedrijf wat voor uw bedrijf het belangrijkste asset is? Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf zal het antwoord per medewerker waarschijnlijk verschillen. Dit spel leert om hier goed over na te denken en om de budgetten voor de verdediging (en voor de aanval) goed in te zetten.

Moeilijkheidsgraad

De moeilijkheidsgraad van het spel is niet hoog. Een gemiddelde medewerker van een gemiddeld bedrijf zou dit spel moeten kunnen spelen.

Spelduur, groepsgrootte en benodigdheden

De voorbereiding op (uw) locatie neemt ongeveer 30 minuten in beslag. Elke spelronde neemt 1 uur in beslag, waarvan 15 minuten gebruikt worden als uitleg van het spel en de prijsuitreiking en 45 minuten voor het spel. Wanneer er meerdere ronden gespeeld worden (dit gebeurt met andere teams) dan is er 15 minuten nodig voor de voorbereiding voor de nieuwe ronde.

De ideale groep bestaat uit 5 tot 10 personen per team. Er doen strijden twee teams tegen elkaar. Er zijn dus 10 tot 20 personen nodig.

Het enige dat noodzakelijk is, zijn medewerkers die graag willen meedoen. Medewerkers die er geen zin in hebben, zullen weinig baat bij het spel hebben. Bij voorkeur (dus niet noodzakelijk) zijn er 3 ruimtes (1 voor de gamemaster en 2 voor teams) en heeft de ruimte van de gamemaster een beamer en/of groot scherm om op te presenteren.

Kosten

De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren. Wat wilt u dat Qualitysign regelt? Wat regelt u zelf? Hoeveel spelronden verwacht u? Hoeveel dagen wilt u spelen? Op welke locatie of locaties wilt u dat het spel gespeeld word?. En zomaar nog wat meer zaken die van belang zijn om te komen tot een realistische en goede prijs.

Neem contact op met Qualitysign voor een gratis en vrijblijvende offerte.

Het logo van de Awareness Game.

Foto van armen bij elkaar die teamwork suggereren.

Foto van een doel voor een pijl en boog.